پیشگیری و درمان یکنواختی در زندگی

 يكي از پيامدهاي نامطلوب توسعه فناوري اين است كه محصولات توليد فناوري نظير تلويزيون، كامپيوتر، تلفن همراه، بازي‌هاي تلويزيوني يا ويدئويي و... به دوستان نزديك افراد مبدل شده‌اند و تقريبا همه افراد روزانه بخش قابل توجهي از ساعات اوقات فراغت خود را به گذراندن با ابزارهايي كه حاصل توسعه فناوري در زندگي ما انسان‌ها هستند اختصاص مي‌دهند بنابراين علي‌رغم اين كه در گذشته چيدمان و چگونگي اتاق‌خواب افراد اغلب كمتر مورد توجه قرار مي‌گرفت با توجه به اين تغييرات ايجاد شده در سبك زندگي افراد بايد بيش از پيش به اهميت اين موضوع تاكيد داشته باشيم.

از آنجايي كه اتاق‌ خواب انسان‌ها در دنياي امروز تنها مامن و پناهگاه مطمئن براي گذراندن ساعات باقي‌مانده از روز پس از تلاش و خستگي ناشي از فعاليت روزانه ما محسوب مي‌شود بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه محيط آن مي‌تواند از تاثير قابل‌توجهي بر حالت رواني روحيه ما برخوردار باشد.


بنابراين با توجه به توصيه متخصصان روان‌شناسي بهتر است با توجه به شرايط آب و هوايي در هر ماه از سال چيدمان متفاوتي را براي اتاق خود در نظر بگيريد. اگرچه نمي‌توانيد هر ماه پرده‌ها، كاغذ ديواري، فرش يا اثاثيه اتاق را عوض كنيد، اما با استفاده از چند راهكار ساده مي‌توانيد فضاي متفاوتي را در اتاق خود ايجاد كنيد. بهتر است هر ماه به دلخواه خود محل قرارگيري اشيا و لوازم اتاقتان را تغيير دهيد. براي هر فصل سال رنگ متفاوتي جهت روتختي و كوسن‌هاي تزييني كه آنها را روي تخت مي‌گذاريد انتخاب كنيد. سلامت و مهر

همچنين مي‌توانيد قاب‌هايي كه روي ديوار نصب مي‌كنيد را نيز تغيير دهيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد كه هيچ گاه وقتي در اتاقتان هستيد احساس يكنواختي و روزمرگي را تجربه نكنيد. با توجه به اين كه در دنياي امروز مشغله پدر و مادرها به قدري زياد شده است كه اغلب فرزندان جوان و نوجوان خانواده‌ها دوست دارند بيشتر وقتشان را در اتاق‌هايشان سپري كنند. بنابراين بهتر است تا حد امكان سعي كنيد كه فضاي اتاق‌ها مطابق خواست و سليقه فرزندانتان باشد. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه عبور از هر مرحله از دوران كودكي بايد با تغييرات قابل توجهي در فضاي داخلي اتاق فرزندان باشد تا بتواند عبور از مراحل مختلف سني را به طور محسوسي درك كند و در صورتي كه بودجه لازم براي اين كار را داشته باشيد بهتر است در مراحل مختلف سني كودك تا حدودي لوازم و اثاثيه داخل اتاق او را تغيير دهد تا او بتواند تحولات ناشي از تغييرات را با آمادگي روحي بهتري پشت سر گذارد. البته اين موضوع تا حدودي به ويژگي‌هاي روان‌شناختي افراد بستگي دارد به گونه‌اي كه گاهي حتي افرادي كه در سنين ميانسالي هستند علاقه‌مندند تا بسياري از اشيا و لوازمي را كه در بردارنده خاطراتي از گذشته زندگي آنهاست در اتاقشان حفظ كنند، چراكه آنها بر اين باورند كه وجود اين اشيا و لوازم نوعي احساس امنيت و آرامش را در اين فضا ايجاد خواهد كرد. آنچه مهم است اين است كه با توجه به اين كه در دنياي امروز فرزندان ساعات زيادي از طول روز را در اتاق‌هايشان سپري مي‌كنند توجه به علاقه‌هاي شخصي آنها در انتخاب اشيا و لوازم ضروري بوده و لازم است كه در نوع چيدمان و دكوراسيون آن بيش از ديگر قسمت‌هاي خانه كه به ندرت افراد خانواده در آنجا دور هم جمع مي‌شوند، دقت شود.

 منبع:nteriordezine

 salamatomehr

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی