22 کلید طلایی در انتخاب رشته کنکور سراسری 93

علاوه بر ذکر این نکات که در ادامه خواهد آمد سعی کرده اییم تا پستهایی در مورد آشنایی با انواع رشته های دانشگاهی برای شما کاربران قرار داده شود و قابل ذکر است که انتخاب رشته بطور تخصصی پذیرفته میشود  به  شماره 30005612000023  پیامک بزنید  با بیست درصد تخفیف دانشجویی .


 
اگر لازم است كه داوطلبان به نحو مناسبي درس بخوانند تا بتوانند به گونه‌ي بهتري آزمون كنكور را پشت سر بگذارند، به همين دليل در زمان برداشت نتيجه كه همان انتخاب رشته مي‌باشد، لازم است كه دقت بيشتري را مبذول دارند.

اين مقاله نكاتي را مورد بررسي قرار مي‌دهد كه رعايت آن‌ها مي‌تواند انتخاب رشته‌ي مطلوب‌تري را براي داوطلبان به ارمغان بياورد.
 

  - 1 قبل از انتخاب رشته با خانواده و مشاوران آگاه مشورت كنيد

  -2در انتخاب رشته با توجه به استعداد، توانايي، علاقه و شناخت خود، خودتان تصميم آگاهانه بگيريد، زيرا ممكن است تغيير يا انتقال رشته براي شما مقدور نباشد

  -3قبل از انتخاب رشته در باره موقعيت جغرافيايي و جايگاه علمي دانشگاه و رشته مورد نظر خود مطالعه و بررسي لازم را انجام دهيد

 - 4 دفترچه راهنماي انتخاب رشته را خودتان به دقت مطالعه كنيد و هنگام دريافت برگه انتخاب رشته با اطلاعيه ها و نكاتي كه سازمان سنجش يا دانشگاه ها در مورد ظرفيت و شرايط پذيرش منتشر مي كنند توجه نماييد.

 - 5 براساس نمره و رتبه خود انتخاب رشته نماييد زيرا انتظار بالاي شما ممكن است باعث از دست دادن موقعيت هاي ديگر باشد كه در آينده به راحتي نتوانيد بدست آوريد

 -6 هرگز به انتخاب رشته كامپيوتري اكتفا نكنيد زيرا كامپيوتر نمي تواند استعداد، علاقه و شخصيت شما را در نظر بگيرد. اما مي توانيد از انتخاب رشته كامپيوتري  به عنوان راهنما كمك بگيريد

  -7 طوري انتخاب رشته كنيد كه رشته اول بر دوم، دوم بر سوم، و سوم بر چهارم و ... بر ديگري برتري داشته باشد .

8- انتخاب اول با انتخاب آخر از نظر اولويت نمره تفاوتي ندارد، سعي كنيد اولويت شما بر اساس استعداد و علاقمندي تان، رشته و دانشگاهي كه انتخاب مي كنيد، باشد

9- امكان ادامه تحصيل در بعضي از رشته ها مقدور نيست يا به سختي ممكن است؛ در انتخاب اينگونه رشته ها دقت كنيد

  -10 در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته در هر يك از رشته هاي دانشگاه پيام نور يا غيرانتفاعي هستيد، رشته هاي اين دانشگاه را انتخاب كنيد .

11- رشته شبانه و پيام نور شهر خود يا شهرهاي نزديك را انتخاب نماييد زيرا اولاً سهميه اختصاص يافته براي شما بيشتر است و ثانياً امكانات خوابگاهي در دانشگاه هاي شبانه وجود ندارد.

 -12 بعضي از رشته هاي شبانه، غيرانتفاعي و پيام نور شهر خود را در اولويت نسبت به شهرهاي دور دست انتخاب نماييد   .  -13  با توجه به سهميه قطب، استان و ناحيه شهر خود انتخاب رشته كنيد زيرا تقريباً هفتاد درصد سهميه اختصاص يافته به اين مناطق مربوط به شماست.

-14 در انتخاب رشته هاي كارداني در شهرهاي دور دقت نماييد زيرا در صورت قبولي حتماً بايد در آن رشته ادامه تحصيل دهيد؛ در غير اين صورت به مدت دو سال از شركت در كنكور سراسري محروم خواهيد شد.

 -15 شانس خود را در انتخاب رشته هاي شبانه، غيرانتفاعي، پيام نور و نيمه حضوري امتحان كنيد زيرا در صورت عدم ثبت نام و ادامه تحصيل در سال آينده از شركت در كنكور سراسري محروم نخواهيد ماند.

-16 داوطلباني كه با مدرك كارداني در كنكور سراسري شركت كرده اند مجاز به انتخاب همه رشته ها نيستند و بايد مطابق دفترچه انتخاب رشته عمل كنند.

-17 داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه اند حق انتخاب رشته در دانشگاه هاي شبانه و نيمه حضوري را دارند. اما افرادي كه تمايل به انتخاب رشته دانشگاه پيام نور و غيرانتفاعي دارند، در صورتي كه مجاز به انتخاب رشته در اين دانشگاه ها باشند، مي توانند انتخاب رشته نمايند.

-18 تنوع انتخاب رشته در گروه هاي آزمايشي مختلف به شرح ذيل است: - گروه آزمايشي علوم رياضي تقريباً 165 رشته. - گروه آزمايشي علوم تجربي تقريباً 125 رشته. - گروه آزمايشي علوم انساني تقريباً 75 رشته. - گروه آزمايشي هنر تقريباً 35 رشته.

 -19 پذيرش در بعضي از رشته ها مانند رشته هاي نيمه متمركز انصراف از تحصيل ندارد بنابراين در انتخاب اين گونه رشته حداكثر دقت لازم صورت پذيرد.

-20 فقط با افراد خبره و آگاه كه با شرايط و نحوه پذيرش دانشجو طبق دفترچه راهنماي انتخاب رشته امسال آشنايي كامل دارند مشورت نماييد. زيرا هر سال نحوه گزينش شرايط پذيرش در بعضي از رشته ها تغيير مي كند  salamatomehr.com 

-21 در نحوه گزينش، شرايط پذيرش دانشجو و شرايط خاص بعضي از رشته ها به موارد ذيل دقت نماييد:   گرايش خاص بعضي از رشته ها. - جنس پذيرش رشته هاي مختلف. - ظرفيت پذيرش مربوط به سازمان ها و نهادهاي مختلف مانند آموزش و پرورش. - گزينش خاص دانشجو در برخي از دانشگاه ها و بعضي رشته ها مانند دانشگاه امام صادق (ع) و رشته هاي نميه مركز. - نوع سهميه پذيرش داوطلب و نوع پذيرش دانشجو در رشته هاي سهميه دار. - تعهد بعد از تحصيل در مورد بعضي از رشته ها و انجام تعهد در محل مندرج مطابق با دفترچه انتخاب رشته امسال. - امكان تغيير رشته يا جابجايي در صورت پذيرفته شدن در دانشگاه. 22 - حداكثر دقت لازم در پر كردن فرم انتخاب رشته مطابق با مطالب مندرج در دفترچه انتخاب رشته و آخرين اطلاعيه هايي كه سازمان سنجش يا بعضي سازمان ها و دانشگاه ها در مورد پذيرش دانشجو با توجه به شرايط خود اعلام مي نمايند

moshaver-elmi.ir
 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی