رشته هنر - شاخه سینما (کارگردانی - فیلم نامه نویسی - تدوین - فیلم برداری)
رشتهای با جاذبههای بسیار و پیشرفتهای شگفتانگیز.دیگر نگاه به سینما متوقف به یك نور، صدا، حركت نیست، كات زدن و سكانس بندی فیلمها گرچه عبارتهای ساده و ماندگار سینما است، اما این رشته علمی علوم بسیاری را ، كه برخی از آن علوم آنقدروارد حوزههای تخصصی میشوند كه در نگاه اول ارتباطشان با سینما دور از ذهنمینماید، در بر می گیرد.
سینما صنعتی پولساز و صاحب نام شده. مجموعه 4 گرایش كارگردانی- فیلمنامهنویسی- تدوین و فیلمبرداری اركان اصلی آن هستند.
دارا بودن شمّ هنری،استعداد و علاقه همچنین تجربیات هنری ، علاقه و استعداد ذاتی به تئاتر جزء عوامل تعیین كننده و بی بدیل این رشته هستند.
بیشتر مایلیم كه به معرفی افرادی بپردازیم كه میخواهند این رشته را انتخاب نمایند تا خود رشته. ولی به هرحال اطلاعات عمومی هنر، آشنائی با عكاسی، داشتن قدرت بیان خوب، روحیه اجتماعی قوی،خلاقیب ذهنی بالا همچنین تسلط بر زبان و ادبیات فارسی بخصوص در گرایش فیلمنامهنویسی از عوامل مهم در انتخاب این رشته است.
ضریب دروس خلاقیت نمایش 4و خلاقیت تصویری و تجسمی 2 است.
درس های رشته:
ردیف |
نام درس |
1 |
آشنایی با ادبیات معاصر ایران و جهان 1 و 2 |
2 |
آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان |
3 |
آشنایی با ادبیات کودکان |
4 |
آشنایی با سبکهای سینمایی |
5 |
آشنایی با شعر در ایران و جهان |
6 |
آشنایی با متون نمایشی (فارسی) 1، 2 |
7 |
آشنایی با متون نمایشی 1، 2 |
8 |
آشنایی با هنر در تاریخ 1، 2 |
9 |
آشنایی با هنرهای تجسمی |
10 |
اصول بازیگری |
11 |
اصول فلیمبرداری |
12 |
اصول فیلمنامه نویسی |
13 |
اصول و مبانی ارتباطات |
14 |
اصول کارگردانی |
15 |
انقلاب اسلامی و ریشههای آن از قرنسیزدهم |
16 |
پرسپکتیو رنگ و نور |
17 |
پروژه نهایی |
18 |
تئوریهای تدوین |
19 |
تاریخ اجتماعی ایران |
20 |
تاریخ اجتماعی جهان |
21 |
تاریخ ادبیات نمایشی 1 |
22 |
تاریخ ادبیات نمایشی 2 |
23 |
تاریخ ادبیات نمایشی 3 |
24 |
تاریخ اسلام |
25 |
تاریخ سینما 1، 2، 3 |
26 |
تاریخ فلسفه |
27 |
تحلیل فیلم 1، 2 |
28 |
تحلیل فیلمنامه 1، 2 |
29 |
تدوین 1، 2، 3، 4 (2 + 2+ 3 + 3) |
30 |
تربیت بدنی 2 |
31 |
تربیت بدنی 1 |
32 |
ترکیببندی تصویر |
33 |
تصویربرداری |
34 |
تصویرنامه نویسی |
35 |
تمثیلشناسی |
36 |
تولید برنامههای تلویزیونی 1، 2 |
37 |
جامعه شناسی |
38 |
جلوههای خاص |
39 |
داستان نویسی 1، 2 |
40 |
روانشناسی |
41 |
ریتم در هنرها |
42 |
زبان خارجی 1 (نظری و عملی) |
43 |
زبان خارجی 2 (نظری و عملی) |
44 |
زیستشناسی |
45 |
سبکهای ادبی جهان |
46 |
شخصیت شناسی |
47 |
شناخت ابزار فیلمبرداری |
48 |
شناخت تحلیلی تدوین |
49 |
شناخت رنگ |
50 |
شناخت مواد خام |
51 |
شیوههای رهبری بازیگر |
52 |
صدا، 1، 2 |
53 |
طراحی مقدماتی |
54 |
عکاسی 1، 2، 3، 4، 5 |
55 |
فارسی 1 |
56 |
فارسی 2 |
57 |
فرهنگ عامه 1، 2 |
58 |
فیزک نور و عدسی |
59 |
فیلم تاثر |
60 |
فیلمبرداری 1، 2، 3، 4 (2 + 2 + 3 + 3) |
61 |
فیلمبردای در نقاشی متحرک |
62 |
فیلمنامه نویسی 1، 2، 3، 4 (2 + 2 + 3 + 3) |
63 |
قصه در ادیان 1 و 2 |
64 |
گریم |
65 |
گزارش نویسی |
66 |
لابراتور فیلم 1، 2 |
67 |
مبانی تدوین |
68 |
مبانی هنرهای تجسمی |
69 |
مبانی هنرهای نمایش 1، 2 |
70 |
متون اسلامی (آیات و احادیث) |
71 |
مدیریت تولید |
72 |
مستند سازی 1، 2 |
73 |
معارف اسلامی 2 |
74 |
معماری |
75 |
موسیقی 1 و 2 |
76 |
موسیقی فیلم 1 |
77 |
نمایشنامه نویسی |
78 |
نورپردازی 1، 2 |
79 |
کارگردانی 1، 2، 3، 4 (2 + 2+ 3 + 3) |
|
بازار کار: salamatomehr
فارغالتحصیلان این رشته به عنوان گروهی از هنرمندان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش عمدهای دارند. این فارغالتحصیلان توانائی عهده دارشدن مسئولیتهای موجود در هنر سینما اعم از كارگردانی، فیلم نامه نویسی،فیلمبرداری، تدوین را دارا بوده، میتوانند جذب مراكز هنری و آموزشی گردند
salamatomehr
konkur.in
دیدگاه خود را بیان کنید