لایه مغز مبتلایان به اوتیسم ( در خود فرو مانده )ترتیب ندارد

 محققان ایتالیایی با آزمایش بر روی بیش از ۲۰۰فرد مبتلا به اوتیسم و مقایسه مغز آن‌ها با افراد سالم دریافتند ترتیب چینش لایه‌های مغز مبتلایان به اوتیسم با افراد سالم متفاوت است. 


به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از یاهو٬ این مطالعه که از طریق سی تی اسکن مغز انجام شده بود به وضوح نشان داد لایه‌های مغز در افراد مبتلا به اوتیسم از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند و در هر یک از این افراد نیز به میزانی با دیگری متفاوت است. 

پیش از این نیز بر اساس مطالعات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا که از طریق کالبد شکافی مغز دو کودک که در اثر ابتلا به اوتیسم در گذشته بودند انجام شده بود٬ چنین نتیجه گیری شد که مغز مبتلایان به اوتیسم با افراد سالم متفاوت است. 


در نتیجه گیری این مطالعه جدید که در مجله اروپایی اوتیسم نیز به چاپ رسیده است چنین آمده که بیشترین تفاوت‌ها میان مغز مبتلایان و افراد سالم را می‌توان در قسمت پیشین مغز مشاهده نمود.  سلامت و مهر 

بیماری اوتیسم که نوعی اختلال رفتاری در حال گسترش است نوعی بیماری است که از دوران جنینی فرد را تهدید می‌نماید. هنوز دلیل اصلی ابتلا به این بیماری کشف نشده و با وجود شیوع رو به فزونی آن٬ درمانی برایش کشف نشده است.

http://www.sinanews.ir/news/?id=18364

salamatomehr 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی