اصول برنامه ریزی درسی و تحصیلی

۱ وقتی کار زیاد است و زمان کم٬ برنامه ریزی اهمیت دو چندان می یابد. این یکی از اصول برنامه ریزی موثر است .

۲ امسال فرصتی برای آزمون و خطا ندارید. نباید مسیر را اشتباه بروید. با اصول برنامه ریزی پیش بروید .

۳ شما برای دیگران درس نمی خوانید اگر واقعا از حاصل کار خودتان راضی هستید کافی است .

 


۴ زمان ایده آل مطالعه برای دانش آموزان ۳۰ تا ۳۵ساعت در هفته است و برای فارغ التحصیلان ۶۰تا ۹۰ساعت درهفته اما اگر به این حد نصابها نرسیدید خیلی هم نگران نباشید زیرا این کار از عهده ی همه ساخته نیست .

۵ از خودتان فرارنکنید و دفتر برنامه ریزی را کنار نگذارید. اگر تنبل هستید و اراده ی کافی برای درس خواندن ندارید ذره ذره و بتدریج خودتان را اصلاح کنید. پس از مدتی از خودتان راضی خواهید بود.     سلامت و مهر

۶ داوطلبی که ۱۰۰%مطالب را با عمق ۸۰%می خواند به مراتب کمترازداوطلبی نتیجه می گیرد که ۸۰%مطالب را با عمق ۱۰۰%می خواند پس برای کنکورعمیق ترومفهومی تر بخوانید  . )در بعضی از کتاب های مدیریت زمان ۷۰%بجای ۸۰%آمده است)

۷ بعضی ها می گویند روزی ۱۵تا ۱۶ساعت درس بخوانید اینها کسانی هستند که از برنامه ریزی واقعی آموزشی اطلاعی ندارند. من خودم تا حالا  داوطلبی را ندیدم که در یک دوره ی چند ماهه بطور متوسط بیش از ۱۳ساعت در روز مطالعه کند  .salamatomehr 

۸ سعی کنید هرهفته مفیدتر و موثرترازهفته ی قبل بخوانید ٬گاهی اوقات این هدف با بیشتر خواندن حاصل می شود و گاهی اوقات با عمیق تر خواندن و موثرتر خواندن ٬اما درهرصورت یک گام به جلو بر می دارید .

۹ سنگ بزرگ بر ندارید. حوصله داشته باشید و قدم به قدم پیش بروید اگرهفته ی قبل فقط ۱۵ساعت مطالعه کرده اید یکباره تصمیم نگیرید که ساعات مطالعه ی خود را به ۷۰ساعت در هفته برسانید.

۱۰ اگر می خواهید در ریاضیات و فیزیک و زبان و عربی بهتر نتیجه بگیرید باید در ابتدای سال وقت بیشتری را صرف این دروس کنید زیرا در یکی دو ماه قبل از کنکور نمی توانید دراین درس ها جهش یکباره داشته باشید.(لطفا نگویید رشته ی ما ریاضی و… ندارد . خودتان بسطش دهید )

۱۱ زحمت کشیدن و تلاش کردن اصل اساسی است اما این زحمت و تلاش زمانی فایده دارد که درمسیر درست و با برنامه ریزی صحیح باشد .

۱۲ کنار کذاشتن یک درس در کنکور اشتباه است. حتی اگر درآن درس خیلی ضعیف باشید .

۱۳ دانش آموزعزیز بیش از دو روز بعدازظهر خود را صرف کلاس رفتن نکنید در بقیه ی روزها خودتان درس بخوانید .

۱۴ دوستانی انتخاب کنید که اهل زحمت و تلاش باشند وشما را به درس خواندن و زحمت کشیدن تشویق کنند salamatomehr . 

۱۵ کنکور از نگاهی دیگر زندگی در مقیاسی کوچکتر است. آن که می تواند تا پایان راه به تلاش خود ادامه دهد در سایر عرصه های زندگی نیز به راحتی میدان را رها نخواهد کرد. تا پایان راه را ادامه دهید .

۱۶ همواره در تمام طول سال دروس اختصاصی را بیش از دروس عمومی بخوانید٬ اما در انتهای سال در مقایسه با ابتدای سال به دروس عمومی بیشتر توجه کنید .

۱۷ یک پیشنهاد عملی : اگر می خواهید درس بخوانید ولی اراده ی کافی برای اجرای تصمیمات خود ندارید برنامه ی خود را به مادر یا خواهر یا برادر یا پدر خود بدهید واز آنها بخواهید شما را کنترل کنند. اگر خودتان بخواهید این کار معمولا نتیجه می دهد .

۱۸ از اوقات مرده برای مطالعه استفاده کنید. به ویژه دروس حفظ کردنی را در این زمان ها مرور کنید . salamatomehr 

۱۹ بر خلاف تصور بسیاری از مردم در کنکور بیش از امتحانات مدرسه باید درس ها را عمیق تر و مفهومی تر بخوانید و یادبگیرید .

۲۰ زود رنج و نازک نارنجی نباشید اگر می بینید شرایط ایده آل مطالعه در خانه فراهم نمی شود کمی هم به خودتان سختی بدهید کسانی که در شرایط سخت تلاش می کنند انسان های والاتری می شوند .

احتمالا اینا رو صد جا دیدید اما من دوباره آوردم تا یادآوری بشه … موفق ها معجزه نمیکنند… همین کارای ساده رو درست انجام میدن ..

شما هم اگه همین ۲۰تا رو درست اجرا کنید یا بهتر بگم فوق العاده اجرا کنید جزو موفق ها در کنکور خواهید بود 

www.salamatomehr.com

www.venuspub.com

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی