سازماندهی بیش از 3000مددکار در قالب بیش از 1200گروه همیار جهت کاهش طلاق مطابق ماده 57 برنامه ششم توسعه

سازماندهی بیش از 3000مددکار در قالب بیش از 1200گروه همیار جهت کاهش طلاق مطابق ماده 57 برنامه ششم توسعه

 به گزارش سلامت و مهر به نقل از ایرنا :مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و با راه اندازی سامانه ملی کاهش طلاق و مداخله مددکاران اجتماعی نزدیک به 10درصد خانواده ها ظرف یک سال گذشته از طلاق منصرف شده اند.

به گزارش ایرنا، فریبا درخشان نیا روز شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج بدون اشاره به آمار ثبت شده طلاق در کشور ،اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های مورد هدف و پایلوت در سامانه ملی کاهش طلاق منجر به انصراف بالای 17درصدی خانواده ها از این آسیب اجتماعی شد.
وی با اشاره به فرآیند کار در اجرای سامانه ملی کاهش طلاق، افزود: زوج هایی که با فعالیت این سامانه از جدایی منصرف شوند، بعد از سازش می توانند از خدمات مشاوره ای همچنان بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 200 کلینیک مشاوره ای در این راستا آموزش های لازم را فرا گرفته اند، گفت: با ثبت دعاوی در سامانه مداخله برای کاهش طلاق، زوج های متقاضی با همکاری قوه قضائیه، به مراکز مشاوره بهزیستی هدایت می شوند.
درخشان نیا ادامه داد: بیش از سه هزار مددکار در قالب بیش از یکهزار و 200 گروه همیار درراستای توانمندی کشور ساماندهی شده اند.


وی گفت: بیش از هفت هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در کشور عضو این گروه های همیار هستند.
درخشان نیا در ادامه افزود: بیش از 180 هزار خانوار در قالب 450 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار از خدمات مشاوره ای ، توانمندسازی و اجتماعی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
وی بابیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه و احکام دائمی در ماده 57 این قانون ، سازمان بهزیستی یک نهاد تخصصی و حرفه ای در حوزه اجتماعی محسوب شده، افزود: این سازمان متولی سلامت اجتماعی در کشور شناخته شده که 180 عنوان خدمت متنوع را به جامعه اراه می دهد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: برای تغییر نگاه و جهت گیری جامعه نسبت به جامعه هدف بهزیستی باید در وهله نخست رویکرد و جهت گیری مسئولان ومددکاران اجتماعی به کارکرد این سازمان تغییر کند.
علیرضا موسوی امجد افزود: مهمترین اصل و اولویت این نهاد همواره توانمند سازی با محوریت اعتماد و باور به جامعه هدف است که این مهم وظایف سازمان بهزیستی را از یک نهاد صرف حمایتی خارج خواهد کرد.
حدود پنج هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد هستند که در طول سال خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی