تعهد وزارت جوانان در خصوص ایجاد ۲۰۰ مرکز مشاره ازدواج در هر سال

تعهد وزارت جوانان در خصوص ایجاد ۲۰۰ مرکز مشاره ازدواج در هر سال

 محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان بر عضویت جوانان در تشکل‌های مختلف شهرستان‌ها گفت: استاندارد کشور در حوزه جوانان و تشکل‌ها این است که همه جوانان در همه شهرستان‌ها عضو یک تشکل باشند.

وی از مدیران کل استانها خواست که برای ترویج تشکل‌گرایی با ارائه و توضیح برنامه‌ها و عملیات تشکلها، فعالیت بیشتری داشته باشند تا در هر استان آمار جمعیت جوان با آمار تشکل‌ها یکسان شود.

به گزارش سلامت و مهر به نقل از فارس تندگویان ضمن اشاره به تعهد ایجاد 6 هزار تشکل تا پایان دوره دوم دولت تدبیر و امید اعلام کرد: در حال حاضر 2 هزار تشکل فعال داریم و در این زمینه هرچقدر هم کار کنیم کم است و نیاز به تلاش بیشتر داریم.


وی همچنین بر تعریف شناسه و پروانه تشکل‌ها برای رفع مشکلات فعالیت‌هایشان تأکید کرد و با اشاره به تعهد ایجاد ۲۰۰ مرکز مشاره ازدواج در هر سال، بیان کرد: تا پایان دوره دوم دولت تدبیر و امید باید ۴۰۰ تا ۶۰۰ مرکز دیگر احداث شود.

تندگویان همچنین ضمن توجه به شعار «حمایت از کالای ایرانی»، به شعار «کالای ایرانی، جوان ایرانی» در وزارت ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: در این زمینه طبق توافق با فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در راستای حمایت از تولیدکننده‌ها، کالا و محصولات ایرانی، هر استان می‌تواند چند تشکل برای راه‌اندازی شعبات این فروشگاه معرفی کند.

همچنین سید جواد رضوی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در این گردهمایی، ارائه وام ازدواج را یکی از شاخص‌های وزارت ورزش و جوانان برشمرد و گفت: در فروردین سال ۹۷، ده هزار و ۴۲۱ فقره وام در سراسر کشور در همه استان‌ها پرداخت شده است که بخشی از آن ۱۰ میلیون و بخشی ۱۵ میلیون تومان بوده است.

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی