ویژه نامه های هدایت تحصیلی پایه نهم توزیع شد/ انتخاب رشته آگاهانه

شرایط شرکت در آزمون تعیین مجدد رشته

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران گفت: بین تمام دانش‌آموزان پایه نهمی تهران و اولیای آنها دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی توزیع شده است.

به گزارش سلامت و مهر به نقل از فارس، ابوالفضل رحمانی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران با بیان اینکه امسال در شهر تهران حدود 90 هزار دانش‌آموز پایه نهم داشتیم، اظهار داشت: برای این دانش‌آموزان از ابتدای سال در مدارس متوسطه اول، اطلاع‌رسانی و تبیین هدایت تحصیلی برای انتخاب آگاهانه انجام شده است.

وی افزود: مؤلفه‌هایی که خانواده‌ها در هدایت تحصیلی نیاز به دانستن آنها داشتند از ابتدای سال توسط مشاوران تبیین و تشریح شده است.


 

رحمانی با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی هدایت تحصیلی امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، اضافه کرد: امسال عمده مسائلی که در هدایت تحصیلی لازم است، به صورت آنلاین در سامانه ثبت شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران ادامه داد: در ابتدای امر مشاوران دچار مشکل شدند، ولی اولین استانی بودیم که در بحث هدایت تحصیلی توانستیم دانش‌آموزان را صد در صد مورد بررسی‌های مشاوره‌ای قرار داده و در سامانه همگام ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: برای تمامی دانش‌آموزان و اولیای آنها دفترچه راهنما تهیه شده است و برای 45 هزار دانش‌آموز پایه نهمی نیز ویژه‌نامه هدایت تحصیلی از طریق وزارت آموزش و پرورش تهیه و توزیع شده است.

رحمانی گفت: با توجه به فعالیت کمیته‌های هدایت تحصیلی در مناطق، در بحث هدایت تحصیلی مشکل عمده‌ای نداشتیم.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران عنوان کرد: مباحثی که مطرح می‌شود مربوط به اولویت‌های «الف» تا «د» است که دانش‌آموزان در رشته تجربی دارند و در بقیه رشته‌ها هیچ الویت‌بندی و محدودیتی در ثبت‌نام وجود ندارد.

رحمانی با بیان اینکه اولویت‌بندی رشته تجربی برای ظرفیت‌سازی و مدیریت زمان است، خاطر نشان کرد: در اولویت «الف» تا «د» که فقط در رشته تجربی است، مدیر هر منطقه زمان‌بندی اولویت ثبت‌نام را تعیین کرده است و تا امروز تقریباً به پایان ثبت‌نام اولویت «الف» رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: در سامانه اولویت «ب» را زمان‌بندی کرده‌ایم که صرفاً اولویت «ب» بتواند ثبت‌نام کند و اولویت‌های بعدی 20 درصد کل ظرفیت مربوط به اولویت «ب» 20 درصد اولویت «ج» و 20 درصد اولویت «د» است که می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران بیان داشت: کمیته هدایت تحصیلی شهر تهران، روزانه گزارش ثبت هدایت تحصیلی را از مناطق درخواست می‌کند و آنها را دریافت و پیگیری کرده و اطلاع‌رسانی می‌کند تا حداکثر رضایت خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد شود.

رحمانی گفت: دانش‌آموزانی که کف نمره رشته را نیاورده‌اند و یا در فرم اولویت ثبت‌نام آنها هاشور خورده است‌، اگر تمایل داشتند در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش ثبت‌نام کنند، می‌توانند صرفاً به کمیته‌های تحصیلی مناطق مراجعه کرده و برای ثبت‌نام راهنمایی شوند.

وی افزود: اگر دانش‌آموزان تمایل به ثبت‌نام در رشته‌های شاخه نظری را دارند و کف نمره را نیاورده‌اند باید در آزمون تعیین مجدد رشته که در شهریور همزمان با امتحانات شهریور گرفته می‌شود شرکت کنند و دانش‌آموزانی که نمره لازم را کسب کردند در صورت وجود ظرفیت، در رشته مورد نظر ثبت‌نام کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی