تا پایان تیر ماه کار صدور نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی انجام می‌شود + اضافه شدن ظرفیت رشته تجربی و فنی و حرفه ایی

معاون اداره امور تربیتی و مشاوره آموزش‌وپرورش گفت:‌دانش‌آموزانی که از میان ۱۲ اولویت در فرم انتخاب رشته، امتیاز لازم ورود به رشته‌هایی را کسب کنند، می‌توانند به آن رشته هدایت شوند همچنین در دو رشته تجربی و فنی‌وحرفه‌ای حداکثر ظرفیت ایجاد شده است.

محمد مصطفوی معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  تسنیم در رابطه با هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد:  کار هدایت تحصیلی از 18 تیر ماه به صورت منطقه‌ای آغاز شده است و دانش‌آموزان براساس امتیازات کسب شده در رشته‌های تحصیلی تقسیم بندی و برای ثبت‌نام به مدارس هدایت می‌شوند.

وی افزود: در سایتht.medu.ir تمام اخبار مهم در رابطه با هدایت تحصیلی و راهنمایی خانواده‌ها و دانش‌آموزان منتشر می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات لازم را برای انتخاب رشته و ثبت‌نام از اینجا مطالعه کنند.


 

مصطفوی گفت: تفاوت هدایت تحصیلی امسال با سال گذشته این است که به دستور وزیر آموزش‌وپرورش، حداکثر ظرفیت در رشته‌های دلخواه دانش‌آموزان ایجاد شده است و دانش‌آموزان براساس امتیازات کسب شده در فرم هدایت تحصیلی به رشته‌ها هدایت می‌شوند.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعضای کمیته هدایت تصیلی مناطق باید در دسترس خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشند تا کار هدایت تحصیلی به شیوه‌ای صحیح انجام شود، عنوان کرد: امسال هدایت تحصیلی به این صورت بود که تمام داده‌ها با تأیید رئیس آموزش‌وپرورش منطقه ثبت شد و هر منطقه‌ای که کار خود را سریعتر انجام داد، فرم هدایت تحصیلی برای آنها صادر شده است و تا پایان تیر ماه کار صدور نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی انجام می‌شود.salamatomehr

وی ادامه داد:‌ براساس عوامل تأثیرگذار در هدایت تحصیلی، دانش‌آموزانی که از میان 12 اولویت در فرم انتخاب رشته، امتیاز لازم ورود به رشته‌هایی را کسب کنند، می‌توانند به آن رشته هدایت شوند همچنین در دو رشته تجربی و فنی و حرفه‌ای حداکثر ظرفیت ایجاد شده است.

مصطفوی مطرح کرد: سال گذشته در بحث هدایت تحصیلی، توسعه متوازن محور بود اما امسال حداکثر ظرفیت تا جاییکه امکانات و نیروی انسانی اجازه می‌دهد، توسط مناطق ایجاد شده است و دانش‌آموزانی که امتیاز می‌آورند به رشته‌هایی که می‌خواهند هدایت می‌شوند. در رشته‌های ریاضی، انسانی و کاردانش ورود دانش‌آموز باز است و در صورت کسب امتیاز بلافاصله ثبت‌نام می‌شوند.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های تجربی و فنی‌وحرفه‌ای گفت: در شاخه فنی و حرفه‌ای، دو گروه «الف» و« ب» را ایجاد کرده‌ایم و دانش آموزانی که بالاترین امتیاز را بیاورند در گروه الف قرار می‌گیرند که اولویت ثبت‌نام با آنهاست و پس از آن اگر ظرفیتی باقی ماند از دانش‌آموزان گروه «ب» ثبت‌نام می‌شود.

وی ادامه داد: در رشته تجربی نیز چهار اولویت «الف»، «ب»، «ج» و «د» را ایجاد کرده‌ایم که اولویت نخست برای ثبت‌نام دانش‌آموزان گروه «الف» هستند و صرفاً در رشته تجربی و فنی‌وحرفه‌ای اولویت بندی داریم.

 

                        

به گزارش سلامت و مهر به نقل از تسنیم ، مصطفوی بیان کرد: در اردیبهشت امسال، علائق دانش‌آموزان به رشته‌ها را از فرم نظرخواهی احصاء و به استان‌ها ارسال کردیم تا آنها بدانند، رشته‌های مورد علاقه دانش‌آموزان چیست و تلاش کنند براساس علائق دانش‌آموزان ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنند چرا که معتقدیم اگر دانش‌آموز براساس استعداد، رغبت و عملکرد مطلوب تحصیلی، انتخاب رشته کند در آینده موفقیت تحصیلی بیشتری خواهد داشت.

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی