رسیدن به آرامش و خوشبختی یا ازدواج بخاطر پول و رسیدن به ارضا ء جنسی ؟

 یکی از اهداف پوچی که امروزه بسیاری از افراد به دنبال آن هستند ازدواج به خاطر مال و ثروت فرد مقابل است که حال به خاطر پدرش و خانواده اش بوده و یا چه به خاطر خودش.

 

اهداف ازدواج بسیار مشخص و واضح است. اهدافی چون احساس رضایت و رسیدن به آرامش درونی، لمس حس خوشبختی و همچنین آرامش حس جنسی به میزان متداول و از این دست اهداف می باشد و اهدافی چون به پول رسیدن و یا تنها ارضاء میل جنسی و فرار از خانواده اهدافی پوچ بوده و سرانجامی خوش را در پی ندارد.


اما در این میان این متداول شده است که همگان بیشتر به دنبال اهداف پوچ ازدواج کرده و به همین دلیل است که آمار طلاق بالا رفته است بعضی ها دوستی های قبل ازدواج را عامل دانسته و برخی دیگر ازدواج ها امروزی را قبول نداشته و ازدواج های سنتی را بهتر می دانند اما مشکل هیچ کدام نبوده و نیست.salamatomehr

مشکل طرز تفکر غلط جوانان امروزی از ازدواج و همچنین نوع تربیت آنان است بنابراین اگر طرز تفکر درست بوده و اهداف ازدواج مشخص باشد این ازدواج چه می خواهد سنتی باشد چه امروزی و با چه با دوستی دختر و پسر آغاز شده باشد، خوشبختی را در پیش دارد. یکی از اهداف پوچی که امروزه بسیاری از افراد به دنبال آن هستند ازدواج به خاطر مال و ثروت فرد مقابل است که حال به خاطر پدرش و خانواده اش بوده و یا چه به خاطر خودش. وقتی ازدواج برای پول را مطرح می کنیم درواقع دختر و پسر هم نمی شناسد، آنان با پول طرف مقابل ازدواج کرده و هیچ گاه عشق و علاقه ای میان آنها نبوده و نخواهد بود و با کوچکترین تزلزلی که برای ثروت فرد پولدار اتفاق می افتد، میزان دوست داشتن و زندگی زناشویی آنان نیز دچار اختلال می شود.

بنابراین اینگونه افراد اصلاً متعهد نبوده و نمی توانند طرف مقابل را خوشبخت نمایند.

 

برای اینکه دچار اینگونه مشکلات نشویم باید با دقت بسیار انتخاب کرده و درباره فرد مقابل تحقیق کنیم و حساسیت را در تحقیق خود به خرج  داده و سپس مشاوره و مشورت کنیم تا با اطمینان کامل گام برداشته و ازدواج خوبی را داشته باشیم.

 

کانال تلگرام بزرگترین مرجع روانشناسی ایران  https://telegram.me/joinchat/CqcX2jzIZxNFhXBYQEW7Ew

جهت ارتقای سطح کیفی خدمات لطفا در نظرسنجی سایت در گوشه سمت چپ صفحه اصلی ( خانه) شرکت نمائید . با تشکر

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی