چطور در دیدوبازدیدهای عید چاق نشویم؟/ 5 نکته ساده برای عیددیدنی سالم

 ما چند نکته ساده را به شما یادآوری می‌کنیم که با رعایت آنها تعطیلات امسال را با سلامتی و انرژی مثبت بگذرانید تا هم جلوی اضافه وزن خود را بگیرید و هم با یک شروع خوب سال بهتری را برای خود رقم بزنید.

 

1. اگر بخواهیم هرمی از تنقلات پرکالری و مضر خوراکی‌ها بکشیم در قله هرم شکلات‌های کاکائویی قرار می‌گیرند (البته به جز شکلات‌های تلخ بالای 80 درصد که قند کمی دارند و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مفید هستند). بعد از آنها شیرینی‌های مختلف قرار می‌گیرند که باید مصرف آنها را به حداقل برسانید و بعد آجیل که اگر به مقدار کم از دانه‌های مغزی و خام به جای آجیل شور و تخمه و به مقدار زیاد استفاده کنید، بسیار مفید نیز هست. بعد از آجیل‌ها در پایین هرم و بهترین بخش این تنقلات از نظر سلامتی میوه‌ها قرار دارند که مصرف آنها به بقیه تنقلات ترجیح داده می‌شود اما توصیه می‌شود در مصرف آنها نیز زیاده‌روی نکنید چون میوه‌ها هم حاوی قند هستند.


2. وعده‌های غذایی خود را لابلای شلوغی دیدوبازدید عید فراموش نکنید و جای آن را با تنقلات پرکالری و مضری چون شیرینی و شکلات نگیرید. بهتر است برای دیدوبازدید پس از صبحانه یا بعد از عصرانه یا یک شام سبک و زودهنگام اقدام کنید تا هم وعده‌های غذایی منظمی داشته باشید و هم معده شما جای زیادی برای تنقلات چاق‌کننده نداشته باشد.سلامت و مهر

3. یکی از مقصران اصلی در اضافه وزن نوروزی میهمانی‌های شام و ناهار در حین دیدوبازدیدهاست. بهتر است حدالامکان ساعت رفتن به دید و بازدید عید را در بین وعده‌های غذایی انتخاب کنید و از مهمانی‌های شام و ناهار خودداری کنید. همه دوست دارند در ایام عید به دیدن دوستان و آشنایان بروند، کسانی را که یک سال یا مدت زیادی از آنها دور بوده‌اند را ملاقات کنند، به کارهای عقب افتاده‌شان رسیدگی کنند، استراحت و تفریح داشته باشند و... این لیستی طولانی است که دو هفته زمان زیادی برای آن نیست. به جای صرف وقت خودتان و دیگران برای میهمانی‌های شام و ناهار پرهزینه و پرکالری وقت خود را طوری تنظیم کنید که با لذت بردن از تعطیلات و دیدوبازدیدها به بقیه کارهای‌تان نیز رسیدگی کنید. 

4. اگر می‌توانید برای یک پیاده‌روی روزانه با اعضای خانواده برنامه‌ریزی کنید و هر روز ساعتی را به قدم زدن در هوای خوش بهار اختصاص دهید. حتی می‌توانید مسیرهای نزدیک برای دیدوبازدید عید را پیاده طی کنید یا از بردن ماشین خودداری کنید و بعد از کمی قدم زدن با تاکسی به خانه برگردید.

5. اصلا لازم نیست که در هر عیددیدنی از همه تنقلاتی که صاحب‌خانه به شما تعارف می‌کند، بخورید! با خودتان قرار بگذارید که اگر قرار است در یک روز از سه قوم و خویش خود عیددیدنی کنید در هر خانه تنها یکی از تنقلات را استفاده کنید. به عنوان مثال در خانه یکی از اقوام یک تکه شیرینی کوچک بخورید، در خانه دوم چند عدد مغز آجیل بخورید و در خانه سومی تنها یک تکه شکلات بردارید. به این ترتیب در طول روز از همه تنقلات چشیده‌اید اما این مقدار آنچنان نیست که شما را دچار مشکل کند.

http://www.ninisite.com/Pages/News

salamatomehr

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی