میزان محبوبیت خودتان را با 9 تکنیک افزایش دهید

 1-  شنونده خوبي باشيد .

شايد بگوييد گوش کردن که کاري ندارد, بله گوش کردن ساده است اما اگر شنونده فن گوش کردن را نتواند به درستي به کار ببندد , رابطه سالم و موثري پديد نمي آيد. براي آنکه محبوب ديگران شويد بايد حس گوش کردن را ياد بگيريد, تمرين کنيد و بسيار به کار ببنديد. هماهنگي لازم بين اينکه شما ژست بگيريد, توي چشم طرف مقابلتان زل بزنيد و مرتبا سرتان را تکان بدهيد اما حواستان پيش معامله خانه تان يا هر چيز ديگري باشد, هر کسي را متوجه اين موضوع که شما فن گوش کردن را بلد نيستيد مي کند فن گوش کردن مغاير با خميازه کشيدن , به ساعت نگاه کردن وتند تند آدامس جويدن است.


2- صادق باشيد, بدون ابهام و با صراحت و صداقت صحبت کنيد.

روابطي که اين اصل راندارند بي شک قطع خواهند شد .

3- همدلي کنيد نه همدردي! 

هيچ کس درد هيچ کسي را به طور واقعي نمي فهمد, پس ما همدردي نمي توانيم کنيم اما همدلي فرايندي است که در طي ان خودمان را جاي طرف مقابل مي گذاريم و دنيا را از دريچه چشم او مي نگريم. در همدلي قضاوت ممنوع است و ما حق نداريم درباره ديگران قضاوت کنيم مگر اينکه قاضي يا حقوقدان باشيم؟!



4- حرف خود را مزه مزه کنيد خودتان را جاي طرف مقابل بگذاريد و اگر گفته هايتان تلخ نبود به زبان بياوريد.

5- نصيحت نکنيد

 هيچ يک از ما از نصيحت خوشمان نمي ايد بيهوده خود را خسته نکنيد و به جاي نصيحت پيشنهاد بدهيد.

6- سرزنش نکنيد 

هيچ کس بي عيب و هيچ گلي بي خار نیست. پس ديگر جايي براي سرزنش باقي نمي ماند.سرزنش کردن بهداشت رواني ديگران را به خطر مي اندازد.بزرگترین مرجع روانشناسی ایران

7- افراد را همان گونه که هستند بپذيريد 

اگر قصد محبوبيت داريد بهتر است افراد را با تمام بدي ها و خوبي هايشان بپذيريد. پذيرش بي قيد و شرط را فراموش نکنيد.

8- احترام ديگران را نگه داريد

تا وقتي به ديگران احترام نگذاريد به شما احترام نمي گذارند و اصولا مردم جواب هديه را با هديه و جواب کتک را با لگد می دهند!!

9- به شيوه مناسب مخالفت کنيد 

به جاي بلند کردن صدا, بحث و جدل مخرب و ...... ازروش خلع سلاح استفاده کنيد. در اين روش سعي مي کنيم در حرفهاي طرف مقابل حقيقتي را بيابيم. حتي اگر با کل سخن مخالف هستيم. اين روش تسکين دهنده و آرام بخش اعصاب است.

کانال تلگرام بزرگترین مرجع روانشناسی ایران 

 

آزمونهای جالب خودشناسی 

 

آزمون های تخصصی روانشناسی 

 

کلیپ های بسیار جذاب روانشناسی 

 

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی