نکات مهم فرزند پروری از سلسله تجارب بالینی روانشناسان زبده

نکات مهم فرزند پروری از سلسله تجارب بالینی روانشناسان زبده

 به گزارش سلامت و مهر در گفتگو با محمد کفاش روانشناس بالینی نکات آموزنده ی فراوانی در مصاحبه با ایشان آموختیم که مهمترین آنها خلاصه بردای و خدمت شما ارائه می گردد .

کودکان همان چیزی نمی شوند که ما می خواهیم بلکه آن چیزی می شوند که ما هستیم.

قبل از اینکه به کودکان خوراکی مورد علاقه آنها را بدهید از میزان کالری آن آگاه باشید که آیا همان مقدار انرژی برای بازی دارید.

مصرف خوراکی های طبیعی و میوه‌های خشک به جای خوراکی های صنعتی .

میان وعده گردو و بادام و عسل با کمی پودر نارگیل به جای شکلات

تاکید بر نقاط قوت به جای تاکید بر نقاط ضعف

تمجید به جای برچسب زدن

حل مسئله به جای مقصر یابی

به جای گرفتن یک چیز جایگزین به او بدهید .

اسباب بازی خراب شده را دور نریزید و در موقع مناسب تعمیر کنید


چنانچه شکلات خورد جلد آن را بیرون نریزید و از ترکیب عسل و بادام و گردو و پودر نارگیل شکلات خانگی بدون ضرر و پر کالری براش درست کنید و داخل جلد شکلات بزارید.

هنگام ظرف شستن در صورتی که ادعای شستشوی ظروف داشت نگویید تو نمی تونی بلکه قاشق و چنگال و لوازم سبک و نشکن بدید تا بشوید .salamatomehr

تا می توانید روی بازی با او برنامه ریزی کنید

اختلاف خودتان را رفع کنید

هرگاه بازی دور تند بود جهت جلوگیری از آسیب پیشنهاد بهتری جهت برقراری آرامش بدهید مثلاً حالا وقت این هست با هم تخمه بخوریم یا گل و پوچ و انواع بازی های آرام داشته باشیم.

هرگاه بستنی گرفتید ظرف آن را دور نریزید و براش خودتان با مواد مغذی مثل شیر موز یا هر آب میوه دیگر درست کنید و داخل ظرف بستنی ریخته و داخل فریزر قرار دهید بستنی شما آماده هست.

چند تا از اسباب بازی هایی که چند روز هست استفاده نکرده جمع آوری کنید و پس از گذشت چند روز مجدداً برای فرزندتان بیاورید تا براش تازگی داشته باشد

هرگاه کودکان در مهمانی خجالت کشید اجازه قضاوت به دیگران ندهید (فرزندت خجالتیه) بگویید فرزندم در محیط جدید حدود نیم ساعت زمان لازم داره تا خودشو وفق بدهد.

غذا برای کودکان به اندازه کافی بریزید که قادر به خوردن آن باشه چون در صورت عدم مصرف اعتماد به نفس او ضعیف خواهد شد (من نمی توانم غذایم را بخورم).تا حد امکان غذا را کمی تزئین نمایئد.

برای مصرف دارو به جای استفاده از زور و تهدید با روش خلاقانه به او دارو دهید.

پنج تا ده دقیقه مانده به پایان بازی به او اطلاع دهید تا آمادگی برای خروج از بازی یا شهر بازی داشته باشد.

بچه‌ها همان قدر به اسباب بازی خوب نیاز دارند بیشتر به هم بازی خوب نیاز دارند.

غذا جلوی فرزند بذارید و مدام تذکر ندید خودش به آرامی خواهد خورد .

چنانچه فرزند شما یا خودتان بی حال و بی اشتها بودید از مولتی ویتامین استفاده کنید.یا با مشورت با روانشناس از عدم وجود افسردگی و اضطراب در خود و فرزندان  اطمینان حاصل نمائید.

محمد کفاش روانشناس بالینی ( درمان تخصصی انواع وسواس فکری عملی - هراس ها - انواع فوبیا مانند ترس از ارتفاع - ترس از آسانسور و دستگاه ام آر آی - ترس از حیوانات - ترس از تاریکی و تنهایی - ترس از تزریقات و جراحت و خون - درمان افسردگی و اضطراب و استرس - درمان پرخاشگری - درمان کمرویی - درمان حملات وحشتزدگی یا پانیک - ناخن جویدن و وابستگی مجازی ، آموزش مهارت های زندگی - تکنیک های ارتباط موثر با فرزندان ) 09052065335

 

دیدگاه ها

  • خیلی خوب بود

    • با تشکر از همراهی شما

دیدگاه خود را بیان کنید



نظرسنجی